Doğada ve doğal ortamlarda, bir ekipman yardımıyla veya ekipman kullanmadan yapılan sporların tümüne doğa sporları diyoruz.
Açık havada oynama şansı verilen çocukların fiziksel açıdan daha gelişkin, hayal gücü daha kuvvetli, daha yaratıcı ve işbirliğine daha yatkın çocuklar olduğunu gözlemliyoruz.
Böylece öğrenmekten zevk alan, heyecan duyan, meraklı, araştırmacı, gözlem yapan, çözümler üretebilen, daha sağlıklı, yaratıcı, stressiz, mutlu, çevre ve doğaya önem veren çocuklar yetiştirebilmek için biz eğitimcilerin çocuklarımızın doğayla iç içe olmalarını, doğada ve açık alanda yapılan sportif aktivitelerin faydalarını anne ve babalara anlatmalıyız. Çocuklarını doğayla buluşturmanın ve doğayla bağ kurmanın önemini belirtmeliyiz.
Sportif aktivitelerin sadece spor salonlarında ya da kapalı alanlarda yapılmadığını anlatmalıyız.
Çocuklarımızı kapalı alanlardan çıkaralım, daha özgür ve daha mutlu olmaları için onlara açık havada oynama şansı tanıyalım.
14-24ay çocukları için ince ve kaba motor kaslarını geliştirerek, koordinasyon, beceri, denge ve oyun kazanımlarnı sağlamak için özel ekipman ve materyallerle desteklenerek hazırlanmış bir eğitim programıdır. Çocuğunuzun diğer çocuklarla ilişki kurma ve becerilerini geliştirir.
Beyin, vücut ve duygularını güçlendirir.
Ayrıca çocukların ebeveynleri ile birlikte güzel vakitler geçirerek, ebeveynlerin çocukların potansiyelleri keşfetmelirini sağlar.
Çocukluk dönemi doğumdan itibaren 11-12 yaşına kadar süren bir zamanı kapsar.
Her çocuk ve gencin egzersize ihtiyacı vardır. Fiziksel ve psikolojik değişimleri nedeniyle çocuklar erişkinlerin birer minyatürleri olarak görülmemelidirler. Çocukluk çağı geniş bir zaman dilimidir ve her çocuğun gelişim ve büyüme çizgisi farklı olabilecektir. Aynı Yaştaki Çocukların fiziksel yetenek ve olgunlukları çok farklı olabilmektedir. Bu faktörler göz önüne alınarak uygulaması düşünülen aktivite programı planmalıdır. Bu nedenle beklenti ve hedefler çocuğun gelişme düzeyine uygun olmayabilir.
Bu yaş çocukları koşma, yakalama, sıçrama gibi birçok temel becerileri yapabilirler. Denge ile ilgili gelişim devam etmektedir. Hareketli nesneleri izlemede zorlanır, dikkatleri kısa sürelidir. Kopya ederek öğrenirler. Planlanmış uzun süreli aktiviteler uygun değildir. Değişik eğlenceli oyun aktiviteleri yaptırılabilir.
Bu yaş döneminde bireysel aktivitelere ağırlık verilmelidir. Denge daha çok gelişmiştir, hareketli nesneleri daha iyi izler, dikkat süresi biraz daha uzamıştır, ancak birçok detayı hatırlamakta ve hızlı karar vermekte zorlanır. Dans aktiviteleri, jimnastik çalışmaları, seksek benzeri oyunlar, İp atlama, ağır olmayan toplarla oynama, atma, yakalama, üç tekerlekli veya destekli bisiklete binme, tırmanma, gözetim altında yüzme, kendi vücut ağırlığı ile veya hafif toplarla ağırlık çalışmaları önerilir. Altı yaştan sonra çocukların motor yetenekleri ve güvenlik algılamaları artmaktadır. Takım sporlarına uyum sağlama yetenekleri artar. Çocuklar motive etmek için hareketlerinden övgü ile söz edilmelidir.
Daha karmaşık aktiviteleri yapabileceklerdir. Fiziksel gelişim, büyüme ve motor yeteneklerin gelişimine yönelik olarak koşma, yüzme, tırmanma, dans aktivitelerine denge, esneklik, çabukluk ve ritim çalışmaları eklenmeli. Yarışmamak kaydı ile jimnastik, futbol, yüzme, tenis, bisiklet, dans, koşu, kayak, beysbol, sporlarına daha ciddi eğilebilirler. Bu dönemde disiplin, kurallara uyma, cezalandırma, takım olarak hareket edebilme gibi kavramlar yerleşir.
Fiziksel gelişim, büyüme ve motor yeteneklerinin gelişmesi için kuvvet, sürat, dayanıklılık gibi temel biyomotor özelliklerin arttırılmasına yönelik aktiviteler daha sistemli ve planlı yapılmaya başlanır. İlgi alanlarındaki spora yönelmeleri söz konusudur. Daha karmaşık aktiviteler ve beceriler çalışılmaya başlanır. Spor dalına özgü tekrarlar yapılır. Bireysel veya takım olarak yarışma tarzı organizasyonlara katılım başlar. Sosyal açıdan liderlik, grup içi iletişim, arkadaşlık, takım ruhu, centilmenlik, gibi özelliklerin yerleştiği dönemdir. Atletizm, kayak, tenis, yüzme ya da futbol, basketbol, voleybol, gibi takım sporları daha ciddi düzeyde yapılmaya başlanabilir. Başlangıç olarak yüzme, dans ve jimnastik gibi sporlar oyun tarzında yaşa uygun çalışmalar olarak planlanabilir.
Kendi vücut ağırlıklarıyla bacak, kol, karın kuvveti kazanarak fit bir vücuda sahip olmaları hedeflenmektedir. Çocuklarımız bu çalışmalarda sadece kuvvet değil, daha güçlü bir kalp(kardiyovasküler çalışma), denge, sıçrama kuvveti, koordinasyon, esneklik, daha fazla enerji, patlayıcı güç, dayanıklılık, gibi birçok kazanıma sahip olacaklardır. Bir yandan heyecan ve başarma duygusunu doruk noktalarında yaşarken, bir yandan da eğlenceli oyunlarla keyifli vakit geçirmeleri ilk hedefimizdir.
Çocukluk ve ergenlik boyunca iyi hareketin önemini vurgulamaktadır. Bu program duruş bozukluklarını engeller, fiziksel yeterliliği arttırır ve gelişmiş spor performansı ile takım sporları ile ilgilenen çocuklarımızın da çok daha az spor yaralanmaları maruz kalmalarını sağlar. Sadece bu değil, araştırmalar fonksiyonel egzersiz yapan çocukların eğitim hayatlarında başarıları üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu doğrulamaktadır.
Crossfit genel güç ve kondisyon programıdır. Bu program içerisindeki fiziksel gelişimi sağlayacak özellikler, sırasıyla;
Crossfit antrenmanları, artistik jimnastik kondisyonunun temellerinden oluşur. Bu antrenmanlar temel jimnastik, halter ve atletizm sporlarını kapsar.
Antrenmanlar ağırlıklı olarak temel jimnastik hareketlerinin bütününden oluşur ve rutinden uzak, kişinin seviyesine göre değişiklik göstermektedir.
Vücuda esneklik sağlayan, aynı zamanda insanın fiziksel ve ahlaki yetilerini eğiterek fiziksel ve ruhsal verimini arttırmaya da yardımcı olur. Cimnastik çeviklik, uyum ve güç kazandıran; vücudun fiziksel yapısını düzeltme, geliştirme ve estetik bir görünüm kazandırma amacıyla düzenli hareket etme sanatıdır.
Cimnastik derslerimizde çocuğun sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel gelişimi dikkate alınarak çeşitli aktivite egzersiz ve oyunlarla koordinasyon, esneklik, denge gibi motor becerinin yanı sıra özgüven ve disiplinlerini de geliştirmeyi hedefliyoruz.
Derslerimizde 02 – 10 yaş çocuklarımızın gelişimi için değişik parkurlarda hazırlanan çeşitli egzersizler ve eğitsel oyunlarla çalışmalarımızı planlıyoruz. Bu çalışmalarda öğrenciler; düz takla, ters takla, amut ve çember gibi temel cimnastik hareketlerini öğrenirken aletli cimnastikten Halka, Trapez ve Barfix vb. çalışmalara da yer veriyoruz.
Sene boyunca yaptığımız hareket eğitimi çalışmalarımızda çocuklarımızı etkileyen fiziksel eksiklikleri tespit ederek velilerimize gerekli yönlendirmelerde bulunmaktayız.

Adnan Kahveci Mah. Büyükdere Cad. No: 6, Beylikdüzü / İSTANBUL
© İlker Coach / H.E..P 2024 All Rights Reserved